14 July 2011

kisah aku...

hai sume....
aku sebenarnya tak tahu nak cerita ape kt sini...kalau tak cerite pe2 cam sia-sia je buat blog ni....disebabkan aku dak baru nak aktif kat sini..bek aku cerita pasal aku dulu la...biar orang kenal aku....hihi...ok mula2 aku start dengan name aku....name aku tengku ely...name ayah xpayah la kan...bukan sebab die xpenting tapi sebab korang bukan kenal ayah aku....hihi...k sebut pasal name aku...da orang tanye..tengku 2 kerabat ke??hahaha ntah la..aq tak ambik tahu pon sal kerabat2 ni...sebab aku cume hidup sederhana and xtergolong dengan orang2 yang kaye n orang2 yang ada jawatan tinggi2 ni...ok2 dah2 xnak cakap pasal tengku2 ni....sekarang aku nak bagi tahu umur aku...umur aku 18tahun..aku masih remaje tapi dah nak masuk dewase la kan....(semua orang tahu 2 kan)...now aku tinggal kat kuantan...kuantan 2 besar kan.ok kuantan aku duk dekat dengan sungai karang n dekat jugak dengan gebeng so tengah2 la yek...korang pikir sendiri kat mane aku tinggal k....ehh cop 18tahun mesti dah habis belajar so aku xnak cerita sal sekolah2 yang pernah aku belajar ke??hahaha aku ni sekolah rendah kat sekolah balok je....dekat sikit dengan rumah..xnak sekolah jauh ni...nanti rindu family...hihi anak manje tol;memang la aku manje sebab aku anak bongsu....eheh melencong pulak...ok2 sekolah menenggah pulak aku sekolah kat SMK beserah je...aku duk situ sampai habis form 5 je la....nak sambung form 6 kat situ xboleh sebab xdek form6 kat situ...lepas habis belajar 2 mesti la keje kan tapi aku xkerja sebab mak aku xbagi keje2 ni....tapi sementara tunggu spm aku duk kl jage anak sedare aku...dah dapat result spm aku balik semula kuantan...duk jage cc kak aku punye....sambil jaga cc aku boleh la on9 selalu...n tak lupe cek tawaran2 yang pernah aku mohon untuk sambung belajar...mase keputusan matrik keluar aku memang xdapat la first intake punye...aku memang tak nak pon... lepas keputusan matrik keluar keputusan upu lak keluar...dengan rase kecewa nya aku tak dapat....sedih time 2 tak terkata la...tapi kene la terima...bila keputusan politeknik keluar memang heppy giler la....aku dapat poli seberang perai pulau pinang kos diploma akauntasi...benda yang memang aku nak sangat...tapi aku masuk lambat lagi..aku masuk bulan 11..so buat mase sekarang ni..aku goyang kaki la kat rumah...sementara menungu saat nak pergi poli ni aku dapat tawaran masuk matrik pahang sempat la jugak aku belajar kat sana 1 bulan....belajar kat matrik ni tak susah pun tapi mase rehat xdek la....bak dak2 ni cakap cam xdek life duk kat situ..kenal2 pon dengan budak sebilik,sekelas,se blok,sekuliah..2 je la...org len memang tak kenal la...aku keluar sebab care aku belajar slow sikit..aku lebih suke bace sendiri daripada dengar lecture mengajar...kat matrik xdek mase nak bace2 sendiri..masuk kuliah je la time belajar nya...bile kat bilik buat keje yang lecture bagi memang banyak la..kalau time kusyuk memang xingat mase makan...aku keluar matrik sebab masalah kesihatan la...aku kene makan ikut time tapi duk situ xdek nya time2 ni...so aku keluar la...sampai mak aku kate result bukan nye teruk tapi nak keluar..rugi betol...sebab keluar matrik aku kena la pergi poli seberang perai...perhhh jauh giler tapi kene g jugak la sebab dah lepas kan peluang duk kat matrik 2...sementara tunggu masuk poli aku keje dengan kakak aku..kerja cc 2..leh on9 selalu..hihi suke nye....hihihi k la..nanti aku sambung kisah aku k...daaaaaaa sume...

No comments: